Medialle

Suomen Vuokranantajat pyrkii tarjoamaan Suomen parasta asiantuntijatietoa vuokrauksesta ja asuntosijoittamisesta. Julkaisemme säännöllisesti markkinatietoa Suomen vuokramarkkinoiden kehityksestä. Tarjoamme juridista asiantuntijatietoa asunnonvuokraamisesta Suomessa ja seuraamme ajankohtaista sääntelyä ja politiikkaa.

Autamme mielellämme laajasti erilaisiin vuokramarkkinoihin ja asuntosijoittamiseen liittyvissä kysymyksissä. Asiantuntijamme ovat käytettävissä niin haastatteluihin kuin taustoitukseen. Lisäksi autamme mielellämme median edustajia löytämään haastateltavaksi yksityisiä vuokranantajia ja asuntosijoittajia.

Suomen paras vuokrauksen tietotaito palveluksessasi:

• Vuokramarkkinoiden kehitys
  • Vuokrauksen juridiikka ja sääntely
  • Asuntosijoittaminen
  • Vuokrauksen paikallistieto

Tietoa yhdistyksestä ja yksityisistä vuokranantajista

Suomen Vuokranantajat on yksityisten vuokranantajien ja asuntosijoittajien valtakunnallinen järjestö. Yhdistyksellä on jäseninä yli 30 000 yksityistä vuokranantajaa, jotka vuokraavat tyypillisesti 1-3 vuokra-asuntoa. Yhteensä yksityiset vuokranantajat vuokraavat Suomessa noin 380 000 asuntoa. Lähes 40 prosenttia kaikista Suomen vuokra-asunnoista on yksityisten vuokranantajien tarjoamia. Heiltä saa kodin kaikkiaan yli puoli miljoonaa ihmistä. Ajankohtaisesta vaikuttamistyöstämme saat tietoa vaikuttamisen sivuiltamme.

Tutkimukset ja markkinatieto

Julkaisemme säännöllisesti tutkittua tietoa vuokramarkkinoista, kuten alkuvuoden Vuokranantajakysely, syksyisin ja keväisin julkaistava Vuokranantaja-barometri ja kesän Kaupunkiranking. Vuokramarkkinatutkan avulla voi helposti tarkastella Tilastokeskuksen tuoreimpia vuokratilastoja eri kaupungeista. Yllä mainitut ovat vain esimerkkejä markkinatiedostamme. Voit tutustua laajaan kattaukseemme erilaisia selvityksiä ja työkaluja alla olevasta linkistä tai ottaa suoraan yhteyttä ekonomisti Eemeli Karlssoniin: 044 283 6062 / eemeli.karlsson@vuokranantajat.fi.

Tiedotteet ja mediapankki

Kaikki julkaistut mediatiedotteemme löydät alta STT:n uutishuoneesta, ja pressikuvat sekä logoja mediapankista. Viestintäjohtaja Kiia Etelävuori auttaa mielellään kaikissa median kysymyksissä.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot:

Kiia Etelävuori
Viestintäjohtaja
kiia.etelavuori@vuokranantajat.fi
050 557 6488
Voit ottaa Kiiaan yhteyttä kaikissa asioissa, ja hän ohjaa eteenpäin oikealle asiantuntijalle.

Sanna Hughes
Toiminnanjohtaja
sanna.hughes@vuokranantajat.fi
040 044 0903